Ad Code

Responsive Advertisement

KHUTBAH JUM'AT (Keutamaan Bulan Dzulqo'dah)

 


Khutbah Jum’at

(Keutamaan Bulan Dzulqo’dah)

Penulis : Afiffudin Khalim Nur Adkha


Khutbah 1

الحَمْدُ للهِ الْمَلِكِ الدَّيَّانِ، وَالصَّلَاةُ وَالسَّلَامُ عَلَى مُحَمَّدٍ سَيِّدِ وَلَدِ عَدْنَانَ، وَعَلَى آلِهِ وَصَحْبِهِ وَتَابِعِيْهِ عَلَى مَرِّ الزَّمَانِ، أَشْهَدُ أَنْ لَا اِلَهَ إِلَّا الله وَحْدَهُ لا شَرِيك لَه، ذُو اْلجَلالِ وَالإكْرام، وَأَشْهَدُ أَنّ سَيِّدَنَا وَنَبِيَّنَا مُحَمَّدًا عَبْدُهُ وَ رَسولُه، اللّهُمَّ صَلِّ و سَلِّمْ وَبارِكْ عَلَى سَيِّدِنا مُحَمّدٍ وعلى اله وأصْحابِهِ وَالتَّابِعينَ بِإحْسانِ إلَى يَوْمِ الدِّين، أَمَّا بَعْدُ: فَيَا أَيُّهَا الْإِخْوَانُ، أُوْصِيْكُمْ وَنَفْسِيْ بِتَقْوَى اللهِ وَطَاعَتِهِ لَعَلَّكُمْ تُفْلِحُوْنَ 

 قَالَ اللهُ تَعَالَى فِي القُرْآنِ الكَرِيمِ: أَعُوذُ بِاللَّهِ مِنَ الشَّيْطَانِ الرَّجِيمِ، بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيمِ: إِنَّ عِدَّةَ الشُّهُورِ عِنْدَ اللَّهِ اثْنَا عَشَرَ شَهْرًا فِي كِتَابِ اللَّهِ يَوْمَ خَلَقَ السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضَ مِنْهَا أَرْبَعَةٌ حُرُمٌ، ذَلِكَ الدِّينُ الْقَيِّمُ فَلَا تَظْلِمُوا فِيهِنَّ أَنْفُسَكُمْ، وَقَاتِلُوا الْمُشْرِكِينَ كَافَّةً كَمَا يُقَاتِلُونَكُمْ كَافَّةً، وَاعْلَمُوا أَنَّ اللَّهَ مَعَ الْمُتَّقِينَ (سورة التوبة: ٣٦)

 وقال تعالى يَا اَيُّهَا الَّذِيْنَ آمَنُوْا اتَّقُوْا اللهَ حَقَّ تُقَاتِهِ وَلاَ تَمُوْتُنَّ إِلاَّ وَأَنْتُمْ مُسْلِمُوْنَ 


Jamaah Sholat Jum’at ingkang dirahmati dening Gusti Allah

Wonten dinten ingkang agung meniko inggih puniko dinten Jumat, kulo wasiat dhumateng awak kiyambak soho dhumateng sedanten Jamaah Sholat Jum’at, monggo kito sami ningkataken iman soho taqwa dhumateng ngarso Gusti Allah SWT. Wonten pundi mawon panggenan, wonten wedal nopo mawon, wonten kondisi nopo mawon. Kito supados Makhlukipun gusti Allah ingkang diparingi akal pikiran kedah mangertosi bilih manungso inggih puniko makhluk ingkang luweh minulyo tinimbang makhlukipun gusti Allah lentunipun. Koyo dene perumpamaan luweh minulyonipun Wulan Dzulqo’dah tinimbang wulan-wulan sanes.

Sedanten kedah mangartosi bilih dinten meniko kito wonten ing lebete Wulan Dzulqo’dah, nepati tanggal 15 Dzulqo’dah 1445 H. Dzulqo’dah diwastani kanti pangartosan Dzul Qu’ud, artosipun tiyang ingkang lenggah ninggalaken perang keranten ketungkul sami nindaki Ibadah, nggih puniko Ibadah Haji. Tiyang Jahiliyah sami ugi ninggalaken peperangan wonten Wulan Dzulqo’dah, amargi tradisi lan budaya mongso meniko. Pramilo Rasulullah matur bilih tiyang Islam dipenging nglakoni perang amargi hurmati kalihan Wulan Dzulqo’dah.

Dzulqo’dah kacatet dados setunggali wulan ingkang mulyo. Mulyanipun Wulan Dzulqo’dah wonten beberapa alasan inggih puniko ingkang sepindah Wulan Dzulqo’dah termasuk setunggalipun Wulan Harom ingkang sampun digariske deneng Gusti Allah.

Wonten Surat At Taubah ayat 36, Gusti Allah dawuh mekaten:

إِنَّ عِدَّةَ الشُّهُورِ عِنْدَ اللَّهِ اثْنَا عَشَرَ شَهْرًا فِي كِتَابِ اللَّهِ يَوْمَ خَلَقَ السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضَ مِنْهَا أَرْبَعَةٌ حُرُمٌ

Artosipun:

“Saktemene wilangan wulan mungguh Gusti Allah iku ono rolas wulan, miturut pepastene Gusti Allah ing dalem dino nyiptaakke sinten Allah ing bumi lan langit wonten sekawan wulan ingkang dimulyaake deneng Gusti Allah.”

Lajeng wonten salah setunggalipun Hadist, Kanjeng Nabi dawuh mekaten

عَنْ أَبِي بَكْرَةَ عَنْ النَّبِيِّ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ قَالَ إِنَّ الزَّمَانَ قَدْ اسْتَدَارَ كَهَيْئَتِهِ يَوْمَ خَلَقَ اللَّهُ السَّمَوَاتِ وَالْأَرْضَ السَّنَةُ اثْنَا عَشَرَ شَهْرًا مِنْهَا أَرْبَعَةٌ حُرُمٌ ثَلَاثٌ مُتَوَالِيَاتٌ ذُو الْقَعْدَةِ وَذُو الْحِجَّةِ وَالْمُحَرَّمُ وَرَجَبُ مُضَرَ الَّذِي بَيْنَ جُمَادَى وَشَعْبَانَ 


Denriwayatake dening Abi Bakrah saking dawuhipun Kanjeng Nabi bilih saktemene zaman iku muter kados bentukipun awale naliko Gusti Allah nyiptaakke langit lan bumi. Setahun meniko ono rolas wulan, antawisipun wonten sekawan wulan Mulyo, telung wulane kui jejer urut, yoiku Dzulqo’dah, Dzulhijjah, Muharram, lajeng setunggalipun kepisah, Wulan Rajab (Muhdor) ingkang dumawah antawisipun Wulan Jumadil Akhir lan Sya’ban.

Miturut Ibnu Jarir At Thabari ing Tafsir Jam’ Al Bayan, Surat At Taubah ayat 36 meniko, bahas bilih wilangan wulan ing Kalender Islam (Qamariyah) jumlahipun wonten 12 Wulan. Ing ndalem wulan-wulan meniko, wonten sekawan wulan harom (Asyhurul Hurum) inggih puniko Dzulqo’dah, Dzulhijjah, Muharram, lan Rajab. Aslinipun, 12 wulan ing Islam gadahi utaminipun sedanten, ananging wonten 4 Wulan meniko, Gusti Allah mulyaaken kanti khusus. Maksud saking Wulan Harom meniko inggih puniko Wulan ingkang luweh diharamke nglakoni sedanten laku olo lan dzolim. Sedanten ganjaran lan doso dados ageng wonten Wulan meniko, sahinggo tiyang Muslim kedah lueh ngati-ati ngelakoni sedanten tindak tanduke urip.

Kaping Kalihupun, Wulan Dzulqo’dah minongko tergolong Wulan persiapan Haji, disusul kanti Wulan Dzul Hijjah (Tindak Haji). Wonten Al Qur’an Surat Al Baqarah ayat 197, Allah SWT sampun dawuh mekaten.

اَلْحَجُّ اَشْهُرٌ مَّعْلُوْمٰتٌۚ  

Artosipun Musim Haji dilampahi wonten wulan-wulan ingkang sampun dingertosi. Wonten Tafsir Jalalain disebataken bilih maksudipun Wulan Haji meniko inggih puniko Syawal, Dzulqo’dah, kan Dzulhijjah (10 dino pertama). Kagem tiyang Islam ingkang sampun ketatrapan nindaki Ibadah Haji, Wulan Dzulqo’dah dados Wulan kagem nyiapaken sedanten persiapan ibadah haji, kados sangu, ilmu, soho noto ati lan niat. Lajeng kagem tiyang ingkang dereng angsal rezeki tindak haji, kedah mengisi Wulan Dzulqo’dah kanthi ningkataken amal sae, nebihi maksiat, ibadah kanti Istiqomah soho berjuang kanthi semangat nindaki penggawean supados angsal rezeki tindak haji.

Wonten setunggalipun Hadist ing Shohih Bukhori, Rasulullah nglampahi Umroh kaping papat, sedanten dilampahi wonten wulan Dzulqo’dah kecuali Umroh ingkang dilampahi Kanjeng Nabi sareng Haji. Umroh kapisan wonten Hudaibiyah, lajeng setahun sakwuse, setunggalipun Umroh saking Ji’ranah ketika bagikke rampasan perang Hunain, lajeng Umroh keempat digabung kalihan Haji. Sebab meniko, Imam Assyaukani wonten Kitab Nailul Author nyebataken perbedaan pendapat tentang Wulan paling apik nglampahi Ibadah Umroh, amargi Kanjeng Nabi nglampahi Umroh wonten Wulan Dzulqo’dah.

Ingkang terakhir inggih puniko Wulan Dzulqo’dah minongko Allah sampun janji dateng Nabi Musa pikantuk Kitab Taurat sak antawisipun bakdo 30 bengi kados keterangan wonten Al Qur’an Surat Al A’raf ayat 142. Imam ‘Ata pendapat bilih 30 bengi wonten keterangan meniko inggih puniko Wulan Dzulqo’dah. Pramilo, monggo sami ningkataken ibadah dateng Gusti Allah kanti lueh semangat wonten Wulan Dzulqo’dah, mbok menawi kito pikantuk berkah Wulan meniko kados berkahipun Nabi Musa pikantuk Kitab Taurat sakbakdone tirakat 30 wengi ing Wulan Dzulqo’dah.

Jamaah Sholat Jum’at ingkang dimulyaake Allah

Keterangan saking Al Qur’an soho Hadist puniko kedah kito anut, bilih wonten Wulan Dzulqo’dah meniko monggo sareng-sareng ningkataken Ibadah kanti tekun soho ninggalaken tingkah olo lan aniyoyo kanti temenanan. Mulyanipun Wulan Dzulqo’dah, ampun kito siaaken. Mugi-Mugi kito sedanten pikantuk luberan berkahipun Wulan minulyo menuju. Aamiin Allahumma Aamiin.

بَارَكَ اللهُ لِيْ وَلَكُمْ فِي الْقُرْاٰنِ الْعَظِيْمِ وَنَفَعَنِيْ وإِيَّاكُمْ بِمَا فِيْهِ مِنَ الْاٰيَاتِ وَالذِّكْرِ الْحَكِيْمِ وَتَقَبَّلَ مِنِّيْ وَمِنْكُمْ تِلَاوَتَهُ إِنَّهُ هُوَ السَّمِيْعُ الْعَلِيْمُ. وَأَسْتَغْفِرُ اللهَ الْعَظِيْمَ لِيْ وَلَكُمْ وَلِسَائِرِ الْمُسْلِمِيْنَ وَالْمُسْلِمَاتِ فَيَا فَوْزَ الْمُسْتَغْفِرِيْنَ وَيَا نَجَاةَ التَّائِبِيْنَ.


Kotbah 2

اَلْحَمْدُ لِلّٰهِ الَّذِيْ أَنْعَمَنَا بِنِعْمَةِ الْإِيْمَانِ وَالْإِسْلَامِ. وَالصَّلَاةُ وَالسَّلَامُ عَلٰى سَيِّدِنَا مُحَمَّدٍ خَيْرِ الْأَنَامِ. وَعَلٰى اٰلِهِ وَأَصْحَابِهِ الْكِرَامِ. أَشْهَدُ أَنْ لَا إِلٰهَ إِلَّا اللهُ الْمَلِكُ الْقُدُّوْسُ السَّلَامُ وَأَشْهَدُ أَنَّ سَيِّدَنَا وَحَبِيْبَنَا مُحَمَّدًا عَبْدُهُ وَرَسُوْلُهُ صَاحِبُ الشَّرَفِ وَالْاِحْتِرَامِ

أَمَّا بَعْدُ: فَيَاأَيُّهَا النَّاسُ أُوْصِيْكُمْ وَنَفْسِيْ بِتَقْوَى اللهِ فَقَدْ فَازَ الْمُتَّقُوْنَ. فَقَالَ اللهُ تَعَالَى إِنَّ اللهَ وَ مَلَائِكَتَهُ يُصَلُّوْنَ عَلَى النَّبِيِّ يٰأَيُّهَا الَّذِيْنَ اٰمَنُوْا صَلُّوْا عَلَيْهِ وَ سَلِّمُوْا تَسْلِيْمًا. اَللّٰهُمَّ صَلِّ وَسَلِّمْ عَلٰى سَيِّدِنَا مُحَمَّدٍ وَ عَلٰى اٰلِ سَيِّدِنَا مُحَمَّدٍ كَمَا صَلَّيْتَ عَلٰى سَيِّدِنَا إِبْرَاهِيْمَ وَبَارِكْ عَلٰى سَيِّدِنَا مُحَمَّدٍ وَعَلٰى اٰلِ سَيِّدِنَا مُحَمَّدٍ كَمَا بَارَكْتَ عَلٰى سَيِّدِنَا إِبْرَاهِيْمَ وَعَلٰى اٰلِ سَيِّدِنَاإِبْرَاهِيْمَ فِي الْعَالَمِيْنَ إِنَّكَ حَمِيْدٌ مَجِيْدٌ. اَللّٰهُمَّ وَارْضَ عَنِ الْخُلَفَاءِ الرَّاشِدِيْنَ. وَعَنْ أَصْحَابِ نَبِيِّكَ أَجْمَعِيْنَ. وَالتَّابِعِبْنَ وَتَابِعِ التَّابِعِيْنَ وَ تَابِعِهِمْ إِلٰى يَوْمِ الدِّيْنِ.

اَللّٰهُمَّ اغْفِرْ لِلْمُسْلِمِيْنَ وَالْمُسْلِمَاتِ وَالْمُؤْمِنِيْنَ وَالْمُؤْمِنَاتِ. اَللّٰهُمَّ ادْفَعْ عَنَّا الْغَلَاءَ وَالْوَبَاءَ وَالطَّاعُوْنَ وَالْأَمْرَاضَ وَالْفِتَنَ مَا لَا يَدْفَعُهُ غَيْرُكَ عَنْ بَلَدِنَا هٰذَا إِنْدُوْنِيْسِيَّا خَاصَّةً وَعَنْ سَائِرِ بِلَادِ الْمُسْلِمِيْنَ عَامَّةً يَا رَبَّ الْعَالَمِيْنَ. رَبَّنَا اٰتِنَا فِي الدُّنْيَا حَسَنَةً وَ فِي الْاٰخِرَةِ حَسَنَةً وَ قِنَا عَذَابَ النَّارِ. عِبَادَ اللهِ اِنَّ اللهَ يَأْمُرُ بِالْعَدْلِ وَالْاِحْسَانِ وَيَنْهَى عَنِ الْفَحْشَاءِ وَالْمُنْكَرِ. يَعِظُكُمْ لَعَلَّكُمْ تَذَكَّرُوْنَ. فَاذْكُرُوا اللهَ الْعَظِيْمَ يَذْكُرْكُمْ. . وَ اشْكُرُوْهُ عَلٰى نِعَمِهِ يَزِدْكُمْ. وَلَذِكْرُ اللهِ اَكْبَرُ


Posting Komentar

0 Komentar